ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Rakodási feladatok ellátására

AJÁNLATKÉRÉS

Minden árajánlat visszaigazolása és megrendelése esetén a Vállalkozó elfogadottnak tekinti a jelen általános szerződési feltételeit („ÁSZF”) a Megrendelők részéről.

  1. Vállalkozó

    SpedCo cargo & logistics Hungary Szállítmányozási és Raktározási Korlátolt Felelősségű Társaság székhely: 2096 Üröm Kevély utca 46/A., cégjegyzékszám: Cg. 13-09-170591, adószám: 23806979-2-13, képviselő: Mészáros Tibor, mint vállalkozó „Vállalkozó)”.

  2. Megrendelő

    Minden, a Vállalkozó szolgáltatásait igénybe vevő, illetve azokat megrendelő jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, illetve magánszemély („Megrendelő”, Vállalkozó és Megrendelő együttesen a „Felek”).

  3. A szerződés tárgya

    Megrendelő megrendeli, Vállalkozó pedig a Felek között meghatározott egyedi megrendelésben („Egyedi Megrendelés”) meghatározott díjazás ellenében és határidőre elvállalja a Megrendelő által megadott rakodási feladatokat.

    A Vállalkozó által nyújtandó szolgáltatás magában foglalja - a feladatok teljesítéséhez szükséges erőforrások biztosításával.

  4. A szerződés teljesítése

    A Vállalkozó fenntartja szállításai esetleges átütemezésének mindenkori jogát. A Vállalkozó a fuvarozási és rakodási szolgáltatásokat munkanapokon 8-18 óra között teljesíti. Amennyiben a Megrendelő ezen időszakon kívül is igényli a Vállalkozó szolgáltatásait, úgy a megadott díj 50%-át köteles felárként megfizetni.

    Az Ingóságokat Vállalkozó háztól-házig, megadott útvonalon, megadott időbeli útvonalterv alapján szállítja. A pontos útvonal a felrakodási és lerakodási cím függvénye. A Vállalkozó jogosult a szállítás útvonalát saját belátása szerint meghatározni, attól eltérni, ideértve közbülső megállóhelyeket is. A megadott érkezési időpontok tájékoztató jellegűek. A Vállalkozó a pontos időpontot telefonon a Megrendelővel minden esetben egyezteti.

    Az Ingóságok köre lehet minden olyan dokumentum, áru, tárgy, amely nem esik a fuvarozásból kizárt tárgyak körébe. Megrendelő vállalja, hogy az alább felsorolt küldeményeket szállításra nem adja át.

    A fuvarozásból kizárt tárgyak köre:

    • Narkotikumok
    • Pénz vagy bármilyen készpénz-helyettesítő eszköz
    • Csekk vagy bármilyen átváltható kötvény
    • Pornográf vagy bármilyen tiltott nyomtatás, fénykép, grafika
    • Lőfegyver, robbanószer
    • Veszélyes anyagok és áruk
    • Minden olyan anyag, melyet bármely közigazgatási szerv, vagy a szállítási tevékenység vonatkozásában a hatáskörrel rendelkező egyéb szervezet kockázatos, veszélyes anyagnak, tiltott, vagy csak korlátozással elfogadható küldeménynek minősített
    • Melyet a Vállalkozó a saját döntése alapján, biztonsági okból, vagy az irányadó jogszabályokra való tekintettel kizártnak minősített (pl. illegális, jövedéki adós, tűzveszélyes, undort keltő és romlandó áru, illetve, ha az Ingóságok csomagolása nem alkalmas a benne lévő tartalom szállítás közbeni megóvására, vagy veszélyezteti más küldemények épségét)
  5. Vállalkozási díj

    A Vállalkozási díj lehet fix díj vagy óradíj-alapon kalkulált díj az alábbiak szerint:

    Fix díjas költözési szolgáltatás:

    A Felek az Egyedi Megrendelésben rögzített fix Vállalkozási díjban (nettó összeg + ÁFA) állapodnak meg vagy óradíjas elszámolásban, amely tartalmazza a szerződésszerű teljesítéshez szükséges munkadíjat, anyag-, üzemanyag- és egyéb költségeket (szükséges munkaerő, szállítóeszköz, általános költségek stb.)

    A Megrendelőnél végzett előzetes felmérés esetén a Vállalkozó a rakodási feladat részleteire vonatkozó adatokat a Megrendelővel történő előzetes egyeztetés során személyesen felméri és a felmérés alapján pontos árajánlatot készít. Személyes felmérés esetén a Megrendelő által megadott címen a Vállalkozó felméri a rakodási feladattal éríntett tárgyak mennyiségét, állapotát, csomagolási módját, szükséges szerelési paramétereit, valamint a felrakodási és lerakodási címek megközelíthetőségét, illetve a parkolási, behajtási lehetőségeket. A Vállalkozó fenntartja magának a jogot arra, hogy a felmérésért külön díjat állapítson meg.

    Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi és elismeri, hogy a következő paraméterekről / körülményekről való pontatlan tájékoztatás a fix összegű Vállalkozási díj változtatását, vagy a szolgáltatás megtagadását vonhatja maga után: lerakodási és a felrakodási hely pontos címe; emeletek; lifthasználat lehetősége; bejárat megközelíthetősége teherautóval; Ingóságok méretének, súlyának, mennyiségének pontos adata.

    A parkolási díj és az esetleges behajtási engedély díja minden esetben a Megrendelőt terheli.

    A Megrendelő a vállalkozási díjat 8 (nyolc) munkanapon belül köteles megfizetni Vállalkozó részére készpénzben vagy a következő bankszámlaszámra történő banki átutalás útján:

    • Számlaszám: 10101425-06007000-01003001
    • IBAN: HU 34 10101425-06007000-01003001
    • SWIFT-kód: BUDAHUHB

    Vállalkozó a Megrendelő késedelmes fizetése esetén jogosult a Ptk. 6:48 § alapján kamatot követelni.

  6. Megrendelő jogai és kötelezettségei

    A Megrendelő köteles a szolgáltatás helyét (felrakodási és lerakodási cím) munka végzésére alkalmas állapotban a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. A Vállalkozó a szolgáltatás megkezdését mindaddig megtagadhatja, amíg a Megrendelő e kötelezettségét nem teljesíti (így különösen, ha a helyszín a feladat ellátására alkalmatlan vagy ha egészségügyi kockázatot jelent). Ha a Megrendelő e kötelezettségének a Vállalkozó által megszabott megfelelő határidőn belül nem tesz eleget, a Vállalkozó elállhat a szerződéstől és kártérítést követelhet.

    Megrendelő köteles az Egyedi Megrendelésben meghatározott időpontig az Ingóságok megfelelő becsomagolásáról gondoskodni. Az Ingóságok csomagolásának olyannak kell lennie, hogy a tartalmat megvédje a nyomástól és más kezelési műveletektől, az kárt ne szenvedjen (pl. kartondoboz, sittes zsák). A csomagolásnak biztosítania kell, hogy a tartalomhoz ne lehessen hozzáférni anélkül, hogy a burkolaton annak nyoma ne maradjon. Amennyiben a Felek az Egyedi Megrendelésben úgy állapodnak meg, Vállalkozó biztosítja Megrendelő részére a szükséges csomagolóanyagot (dobozokat és védőfóliát).

    Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy az Ingóságoknak a lerakodási címre történő megérkezésekor Vállalkozó - a Megrendelő vagy képviselője jelenlétében - a lerakodást haladéktalanul megkezdhesse. Amennyiben ez bármilyen okból nem teljesül, a késedelem idejére Vállalkozó a helyszínen tartózkodó rakodó munkatársak óradíját Megrendelőnek felszámítja és kiszámlázza, fix Vállalkozási díjban történt megállapodás esetén pedig a fix összegű Vállalkozási díj módosítását vonja maga után.

    Megrendelő köteles Vállalkozó számára a teljesítéssel összefüggő valamennyi releváns információt és adatot a teljesítés Vállalkozó általi megkezdése előtt, kellő időben közölni, és köteles Vállalkozó figyelmét felhívni minden általa ismert, a feladat sikeres teljesítését esetlegesen befolyásoló körülményre.

    Így különösen, Megrendelő köteles Vállalkozó számára előzetesen, írásban jelezni azt, ha az Ingóságok között egyedi díjszabás szerint szállítandó nagyméretű vagy nagy értékű tárgy, valamint, ha extra sérülékeny tárgy található, tekintettel arra, hogy ezek szállítása Vállalkozó részéről különös bánásmódot és az átlagostól eltérő felkészülést igényel.

    Megrendelő köteles a költözés lebonyolításához esetlegesen szükséges okmányokat és hatósági engedélyeket átadni. Mindaddig, amíg a Megrendelő e kötelezettségének nem tesz eleget, a Vállalkozó a szolgáltatás teljesítését megtagadhatja.

  7. Vállalkozó jogai és kötelezettségei

    Vállalkozó köteles a felrakodási helyen az Egyedi Megrendelésben meghatározott időpontban megjelenni és az Ingóságok rakodását, illetve a szolgáltatáshoz tartozó további munkálatokat haladéktalanul megkezdeni.

    Vállalkozó köteles az Ingóságokat a lerakodási címre elszállítani, a megérkezést követően haladéktalanul felvenni a kapcsolatot a Megrendelővel vagy annak helyszínen tartózkodó képviselőjével, majd ezt követően az Ingóságokat a Megrendelő ingatlanában, a Megrendelő által meghatározott helyiségekbe kipakolni.

    Vállalkozó köteles Megrendelő utasításait maradéktalanul megtartani, az utasítás azonban nem terjedhet ki a kötöztetés megszervezésére, és nem teheti a teljesítést terhesebbé. Ha Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, Vállalkozó köteles őt erre figyelmeztetni. Ha Megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását fenntartja, Vállalkozó a szerződéstől elállhat vagy a feladatot a Megrendelő utasításai szerint - Megrendelő kockázatára - elláthatja. Vállalkozó köteles megtagadni az utasítás teljesítését, ha annak végrehajtása jogszabály vagy hatósági határozat megsértéséhez vezetne, vagy veszélyeztetné mások személyét vagy vagyonát.

    Vállalkozó köteles a feladat ellátása során esetlegesen felmerülő, és annak sikerességét akadályozó vagy veszélyeztető, illetve annak várható időtartamát jelentősen megnövelő eseményről – azok észlelését követően haladéktalanul - Megrendelőt telefon útján értesíteni. Az értesítés elmaradásából eredő károkért a Vállalkozó felelősséggel tartozik. Az értesítés után a Megrendelő köteles az érdekkörében felmerülő problémát megoldani. Ennek elmaradása esetén a késedelem idejére a Vállalkozó a helyszínen tartózkodó munkatársak óradíját Megrendelőnek felszámítja és kiszámlázza, illetve fix Vállalkozási díjban történt megállapodás esetén a késedelem a fix összegű Vállalkozási díj módosítását vonja maga után.

    A Vállalkozó a szolgáltatás teljesítése során alvállalkozó igénybevételére jogosult.

  8. Kötbér

    Amennyiben Vállalkozó kizárólag neki felróható okból késedelembe esik vagy a szerződés teljesítését megtagadja, a Megrendelő jogosult kötbért követelni. A kötbér alapja a nettó Vállalkozási díj, mértéke pedig:

    • késedelmi kötbér esetében: 2% minden késedelmes napra számítva, de legfeljebb 5%;
    • meghiúsulási kötbér esetében: 5%.

    A késedelmi és meghiúsulási kötbér kumulatív alkalmazása kizárt, a Megrendelőnek választania kell a késedelem vagy a meghiúsulás jogkövetkezményei közül.

    Megrendelő bármely időpontban jogosult a megrendelt szolgáltatás lemondására, az alábbiakkal:

    • Nemzetközi költöztetés esetén: 10 napon belüli lemondás esetén a szolgáltatás díjának 50%-át számoljuk fel.
    • Belföldi irodaköltöztetés esetén: amennyiben Megrendelő az Egyedi Megrendelésben rögzített felrakodási időpontot megelőző 7 (hét) naptári napon belül mondja le a szolgáltatást, úgy köteles az Egyedi Megrendelésben meghatározott összegű meghiúsulási kötbért fizetni Vállalkozónak a fix összegű Vállalkozási Díj megfizetésére irányadó határidőn belül.
    • Belföldi vidéki lakossági költöztetés esetén (a lerakodási és a felrakodási cím között több, mint 60 km a távolság): amennyiben Megrendelő az Egyedi Megrendelésben rögzített felrakodási időpontot megelőző 7 (hét) naptári napon belül mondja le a szolgáltatást, úgy köteles az Egyedi Megrendelésben meghatározott fix összegű nettó Vállalkozási díj 50 (ötven) százalékát meghiúsulási kötbér címén Vállalkozónak a Vállalkozási Díj megfizetésére irányadó határidőn belül megfizetni.
    • Belföldi, helységen belüli lakossági költöztetés esetén: amennyiben Megrendelő az Egyedi Megrendelésben rögzített felrakodási időpontot megelőző 3 (három) naptári napon belül mondja le a szolgáltatást, úgy az alábbi összegű meghiúsulási kötbért köteles Vállalkozónak megfizetni a Vállalkozási Díj megfizetésére irányadó határidőn belül:
    • 50 m2-nél kisebb alapterületű lakás / családi ház (felrakodási cím) esetén a meghiúsulási kötbér összege: 5 (öt) munkaóra díja az aktuálisan kiajánlott rakodói létszámmal számolva + kiállási díj,
    • 50 m2-nél nagyobb alapterületű lakás / családi ház (felrakodási cím) esetén a meghiúsulási kötbér összege: 10 (tíz) munkaóra díja az aktuálisan kiajánlott rakodói létszámmal számolva + kiállási díj.
  9. Felelősség

    Vállalkozó anyagilag felelős az átvett Ingóságok épségéért és hiánytalan meglétéért, a Megrendelő részére történő kézbesítésig. Vállalkozó felelősséggel tartozik mindazon közvetlen kárért, amely bizonyítottan kizárólag neki felróhatóan az Ingóságokban, azok átvételétől lerakodásukig (szét-, illetve összeszerelésük, valamint szállításuk, rakodásuk során) keletkezik.

    Vállalkozó kijelenti, hogy a költöztetésből fakadó közvetlen károk megtérítésére megfelelő összegű felelősségbiztosítással rendelkezik. Vállalkozó a 300.000,-Ft-ot meghaladó értékű Ingóságokra külön biztosítást köt, amennyiben Megrendelő az Egyedi Megrendelésben előre, írásban jelzi, hogy ilyen Ingóság szállítására sor kerül.

    Vállalkozó nem felelős semmilyen közvetett vagy következményi kárért, elmaradt haszonért, bevételért abban az esetben sem, ha ilyen károk bekövetkeztének lehetőségéről Megrendelő tájékoztatta.

    A fuvarozás teljesítése alatt, esetlegesen az útközben felmerülő bírságok a Vállalkozót terhelik, kivételt képez ez alól, ha a szállítmány nem felelt meg a vonatkozó jogszabályoknak (pl. túlsúly).

    Vállalkozó mindent megtesz azért, hogy az Ingóságokat a tájékoztató jellegű szállítási időnek megfelelően kézbesítse. Amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik, a Vállalkozó nem felelős a késedelemből eredő károkért, veszteségekért.

    Vállalkozó mentesül a kárfelelősség alól, ha a kár:

    • a Vállalkozó tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok (pl. vis maior vagy egyéb elháríthatatlan külső ok) miatt következik be,
    • a küldemény belső tulajdonsága okozta (akkor is, ha a Vállalkozónak erről tudomása volt), illetv, ha a csomagolás kívülről észre nem vehet hiányossága okozta (és nem a Vállalkozó csomagolta be a költözés előtt az Ingóságokat),
    • a Megrendelő nem úgy járt el, ahogy az adott helyzetben elvárható lett volna,
    • oka a Megrendelő, harmadik fél, vám vagy egyéb közigazgatási hatóságok cselekménye vagy mulasztása,
    • az Ingóságoknak elektronikus adathordozón vagy fotografikus úton rögzített információk, képek, adatok, elektronikus, vagy mágneses behatásból származó megsemmisülése, vagy károsodása,
    • a Megrendelő nem tájékoztatta a Vállalkozót a küldemény kívülről fel nem ismerhető rendkívüli értékéről.

    A Felek a költöztetés elvégzését követően közösen ellenőrzik az Ingóságok állapotát, melyről jegyzőkönyvet írnak és mind a Megrendelő, mind a Vállalkozó köteles azt aláírni. Amennyiben az átadás során a Felek hibát vagy hiányosságot állapítanak meg, úgy azt a jegyzőkönyvben rögzítik.

    Megrendelő az Egyedi Megrendelésben foglalt Vállalkozási díjat a szolgáltatás hiányos, vagy nem megfelelő voltára hivatkozással nem tarthatja vissza, köteles a Vállalkozási díjat megfizetni.

    Megrendelő köteles kárigényét lehetőség szerint haladéktalanul, de legkésőbb a tudomására jutásától számított 5 (öt) napon belül Vállalkozóval írásban közölni.

    Megrendelő köteles megtéríteni minden olyan igényt, kárt, bírságot és költséget, amely abból ered, hogy az Ingóságok az érvényben lévő jogszabályok, az ÁSZF vagy az Egyedi Megrendelés alapján nem voltak felvételre vagy szállításra alkalmasak.

  10. Szavatosság

    Vállalkozó szavatolja, hogy a költöztetési szolgáltatás végzéséhez szükséges engedélyekkel, felelősségbiztosítással, felszereléssel és tapasztalattal rendelkezik. Szavatolja továbbá, hogy a tevékenységét az ágazatban bevett standardok alapján, a szakértőtől elvárható minőségben végzi. A Vállalkozó által vállalt szavatossági felelősség időtartama a lerakodástól számított 30 (harminc) nap.

  11. Titoktartás

    Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a költözés teljesítése során megismert, a Megrendelő tevékenységéhez kapcsolódó minden adat, tény, információ, amelynek a nyilvánosságra hozatala, illetéktelenek által történő megszerzése vagy felhasználása Megrendelő érdekét sértené vagy veszélyeztetné – és amelyet jogszabály egyébként titoknak nem minősít – bizalmas információnak minősül.

    Vállalkozó a tudomására jutott bizalmas információt teljesítéstől számított 3 (három) évig, az üzleti titkot pedig határidő nélkül köteles megőrizni. Titoktartási kötelezettsége körében a tudomására jutott bizalmas információt harmadik fél részére hozzáférhetővé nem teheti, azt illetéktelen személlyel nem közölheti, át nem adhatja, nyilvánosságra nem hozhatja. Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a vállalt titoktartási kötelezettség azon személyekre is kiterjed, akiket a szolgáltatás teljesítésébe bevon. Vállalkozó a titoktartási kötelezettség megszegéséért a jelen ÁSZF feltételei szerint kártérítési felelősséggel tartozik.

  12. Kapcsolattartás

    A Felek az emailen történt kommunikációt írásbelinek tekintik. A Felek az Egyedi Megrendelésben megjelölt személyek útján tartják egymással a kapcsolatot, és a jelen ÁSZF-ben, az Egyedi Megrendelésben illetve a vonatkozó jogszabályokban meghatározott értesítési kötelezettségeiknek ezen személyeken keresztül tesznek eleget.

    A kapcsolattartók személyében bekövetkezett változásokat az érintett Fél a változástól számított 3 (három) munkanapon belül köteles a másik Félnek jelenteni.

  13. Irányadó jog, illetékesség

    A jelen ÁSZF-re és az Egyedi Megrendelésre Magyarország jogszabályai az irányadók. A jelen ÁSZF-ben és az Egyedi Megrendelésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.

    Felek megállapodnak abban, hogy vitás ügyeiket lehetőség szerint egymással egyeztetve, békés úton kívánják elrendezni.

    Az ÁSZF-re és az Egyedi Megrendelésre a magyar nyelv az irányadó.

    A jelen ÁSZF vagy az Egyedi Megrendelés bármely rendelkezésének esetleges érvénytelensége vagy végrehajthatatlansága nem érinti az ÁSZF vagy az Egyedi Megrendelés egyéb rendelkezéseit.


 


 
Ajánlatkérés

KÉRJEN ÁRAJÁNLATOT,

hogy mielőbb letudhassa a rakodási feladatot!

AJÁNLATKÉRÉS